Na grani Świnicy

DCIM101GOPRO

Po dniu spędzonym w ścianie Skrajnego Granatu przyszedł czas na jakąś graniówkę. Wybór padł na grań Świnicy , a dokładniej jej fragment od Gąsienicowej Przełączki po Zawrat.

Tripa rozpoczęliśmy na Hali Gąsienicowej, u podstawy ściany bodajże Zadniego Granatu. Tego dnia już wcześnie rano bardzo wielu turystów kierowało się w stronę Zawratu, no i my ruszaliśmy razem z nimi. Po dotarciu na przełęcz zrestowaliśmy kapkę i postanowiliśmy pozbyć się niepotrzebnych gratów, co by nami bardzo nie telepało na grani i adzia hop w stronę Świnicy. Niestety im bliżej świńskiego szczytu tym tłok większy dlatego odbiliśmy wcześniej w stronę Przełęczy Gąsienicowej i stamtąd już granią kierowaliśmy się w stronę Zawratu.\

Gąsienicowa Przełaczka

Wycieczka ta była świetną okazją do poćwiczenia poruszania się na asekuracji lotnej. Droga była czasami lekko lufiasta , czasami lajtowa. Ja osobiście byłem bardzo ciekaw zjazdu z Niebieskiej Turni, gdyż wcześniej oczytałem się co nieco. Myślałem że owy zjazd będzie trochę dłuższy i że przewiechy będą mocniejsze , ale i tak było spoko.

gran swinicy

Niebieska Turnia

Niebieska Turnia zjazd

Po opuszczeniu Niebieskiej Przełęczy pochowaliśmy sznurki do plecaków, gdyż wydawało się iż już nie będą potrzebne, a tu nagle przed nami pojawił się ciekawy trawersik po płycie. Gosia stwierdziła iż da się to przejść bez liny, więc ruszaliśmy przed siebie. Przyznam się szczerze, iż ten niepozorny trawersik dodał dość sporo pikanterii do naszego tripa. Po jego pokonaniu miałem ochotę na walnięcie się na mate z browarem w ręku. No cóż trzeba było jeszcze dogramolić się do Piątki.

A na miejscu zastaliśmy niezły obóz dla uchodźców hehe. Schron był tak mocno oblepiony turystami że na sen trzeba było się ewakuować na pobliską plaże powstałą na skutek suszy.