Jagnięcy Szczyt – turlu, turlu zółtym szlakiem na wierzchołek :)

zielony staw kiezmarski wyruszamy
Lubię wywoływać zdjęcia i montować filmiki z wycieczek, gdyż towarzyszy temu procesowi bardzo przyjemny efekt uboczny. Rodzą się wspomnienia. Dzięki fotografiom, człowiek przynajmniej w niewielkim stopniu może oderwać się od rzeczywistości betonowej dżungli i przenieść się w świat strzelistych turni, przepastnych przestrzeni czy dających dreszczyk emocji luf.
Góry są w czymś w rodzaju azylu, do którego lubię uciekać przed troskami dnia codziennego. Pozwalam sobie tutaj odetchnąć i naładować baterie, zanurzając się w wolności jaką oferują góry.
Jak w tytule, dziś przedstawie wam kilka fot i krótki opis z wypadu na Jagnięcy Szczyt. Miał nas tam zaprowadzić żółty szlak wychodzący spod schroniska nad Zielonym Stawem Kieżmarskim. Według mapki jego przebycie zajmowało jakieś 2 godziny i dziesięć minut. Szlak jest dość ciekawy dzięki swojemu zróżnicowaniu. Początkowo idziemy monotonną dolinką, mijamy Czerwony Staw Kieżmarski aby dalej trawersować u zbocza Jastrzębiej Turni. Następnie wchodzimy w formacje skalne ubezpieczone łańcuchami , które prowadzą nas na Kołową Przełęcz. Dalej skręcamy w prawo i kierujemy się okolicami grani w stronę Jagnięcego Szczytu. Teraz mamy do pokonania skalne żeberka, strome rynienki, aby wreszcie wyjść na ostatnie przed szczytem siodełko na grani i już dalej prosto na wierzchołek.
gosiaa idzie na Jagniecy szczyt

panorana-w-drodze-na-Jagniecy szczyt
panorama-Jagniecy-szczyt
Ciekawa, kontrastowa panorama z Jagniecego Sczytu : po prawej delikatne Tatry Bielskie a po lewej strzeliste szczyty Tatr Wysokich.
gosi-schodzi-i-koza-Jagniecy-szczyt
Podczas zejścia spotykamy nieustraszone kozice ;)
gosdia-i-bartek-nad-stawem-zielone pleso
A tu już z powrotem nad Zielonym Stawem Kieżmarskim.
No i mapka z zaznaczoną trasą poniżej.
mapka-topo-Jagniecy-szczyt
PS. Pozdrawiam serdecznie ludzi spotkanych podczas zejścia :)